2021.03.17
ÉSZbox
Sikeresen megérkeztetek az első állomásra.
A következő leírás alapján találjátok ki, hogy melyik múzeumi műtárgyra gondoltunk, majd keressétek meg a honlapon. Ott lesz a következő nyom.
Fahrzeugfabriken Ansbach Und Nürnberg, engedjétek meg, hogy bemutatkozzam. 1976-ban születtem a németországi Nürnbergben. A születésem helye ugyan Németország, de a szívem amerikai. A bennem rejlő energiát egy Cummins KT 450-es motor biztosítja. Ez a „kis” ketyegő hathengeres, 16 848 cm3-es. Teljesítményem 425 lóerőre tehető, és a forgatónyomaték, amit a motorom lead 1910 Nm. Tömegem 19 tonna lett, amit 40 tonnáig lehetett feltornázni a különböző felszerelésekkel. Bár a teljesítmény csábító a nagy sebesség elérésére, én azonban meglehetősen lomhán, maximum 60 km/h sebességgel mozogtam.
1977-ben már a magyar utakat tapostam, és igyekeztem Paksra, hogy a XX. század legnagyobb építkezésén megvillantsam képességeimet.
Jellemzően 40 és 200 tonna tömegű berendezések mozgatásában, szállításában vettem részt, hiszen 180 tonnás terhet is el tudok húzni. Az atomerőmű talán legnehezebb, de mindenképpen legfontosabb berendezésének, a reaktortartálynak a szállításához egy testvéremet is segítségül kellett hívni, hiszen 230 tonnás berendezést kellett szállítani, igaz, csak a kikötőtől a reaktorcsarnokig, de mégis erre a négy, nagyjából másfél kilométeres útra vagyok a legbüszkébb.
Nyugdíjazásom után nagy meglepetésemre az Atomenergetikai Múzeum egyik ikonja lettem. Azt hittem, hogy ez a csúcs, amit egy ilyen öreg járgány elérhet, de 2019 óta az online világban is megjelentem. Népszerűségemnek és tekintélyt parancsoló képességeimnek köszönhetem, hogy elsőként rólam készült kiterjesztettvalóság-tartalom, így akárki hazavihet, és 3 dimenzióban nézegethet, megismerhet. Nem is gondoltam volna, hogy ennyi idősen, ugyan csak virtuálisan, de a világon bárhová eljuthatok.
Karrierem részeként a hónap műtárgya is voltam.